FAQ

Prehľad najčastejšie kladených otázok pre VoIPové služby. - VoIP výnimky, nastavenie konta, záznamník, rizikové destinácie, ostatní klienti.

FAQ - VoIP

Čo môžem robiť, pokiaľ sa nie je možné na číslo dovolať, alebo pokiaľ sa neregistruje?

Nastavte si VoIP výnimky
Prihláste sa k správe routra a vykonajte nasledujúce nastavenia, obvykle pod LAN alebo Advanced:

NAT > Port Forwarding
1. 5060 TCP/UDP IP cieľovej stanice
2. 10000-11000 UDP IP cieľovej stanice

Odporúčame výnimky obmedziť len na náš sip server.
Prejdite na "Access List"a přidejte:


sip.axfone.sk

Nastavenie uložte a router reštartujte.

(!) Ak obsahuje Váš router položku SIP ALG, zrušte jej začiarknutie. Ďalej skontrolujte či službe nebráni firewall.

Príklad nastavenia forwardovanie portov pre Zyxel P660HW T3 obr.: 1,2.

Môžem k vám prejsť so svojím telefónnym číslom?

Áno. Možno k nám preniesť jednotlivé čísla aj bloky čísel (ISDN). Výnimkou sú farebná čísla a čísla s prefixom 069. Prenos trvá približne 5 dní. Prenos jedného čísla objednáte tu.

Po vyplnení adresy zvoľte voľbu: "Už mám telefónne číslo". Pre prenos viac čísel naraz nám prosím napíšte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.. Viac informácií k portacím nájdete tu.

Nemohu se dovolat na zahraniční číslo?

Tu si overte, že číslo nie je uvedené v rizikových destináciách. Ak je a ak ho chcete povoliť, urobíte tak tu.

A čo ak nemám prístup k routeru?

Obráťte sa pre nastavenie na vášho poskytovateľa internetového pripojenia.

Poskytujete pripojenie k internetu?

NE

Konto VoIP - užívateľ nebol autorizovaný

Pokiaľ pri prístupe k správe konta VoIPU uvidíte toto hlásenie, uistite sa, že ste heslo nekopíroval a prepíšte ho ručne. Kopírovaním môžete nechtiac pridávať medzeru na konci hesla.

Poskytujete mobilné telefónne čísla?

NIE.

Čo potrebujem pre prevádzku VoIP čísla?

Sieťový telefón a nebo VoIP bránu. Obe dve zariadenia sa pripojí za router. Brána slúži pre pripojenie klasického analógového telefónu. Ak chcete volať z PC či chytrého mobilu postačí Vám SIP klient.

Kvalitné pripojenie k internetu , voľný port pre pripojenie sieťového telefónu alebo PC. Vyhradených 100kbps na kanál. všeobecne odporúčame 512kbps v oboch smeroch, ping by mal byť pod 30ms. Stratovosť packetov nižší ako 1%, latencia pod 150ms.
(Nesmie vznikať jednostranné meškanie, tzv jitter.)

(!) Kvalita 3G alebo CDMA internete zvyčajne nie je dostačujúca pre VoIP telefóniu. Odporúčame Wi-Fi, ADSL, VDSL, WiMAX, káblový internet či optiku. Približný odhad získate cez rychlost.cz či hovorom cez Skype.

Cool Najlepší spôsob overenia vhodnosti Vášho pripojenia pre VoIP telefóniu je Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript. o pridelenie testovacieho telefónneho čísla.

Podporujete nastavenie SIP na mobilných telefónoch?

Nie. Ale pokiaľ používate Nokie, na OS Symbian s integrovaným SIP klientom alebo Android je nastavenie väčšinou možné.

Ak vám chýba po konfigurácii u Nokia Symbianov ponuka “Internetové volania” doinštalujte si aplikáciu NOKIA VoIP Settings.

Napr. pre N97 je verzia SIP_VoIP_3_1_Settings_S60_5_x_v1_0_en.sis. Prehľad jednotlivých verzií podľa typu telefónu je zde.

Túto aplikáciu nie je možné používať na iných telefónoch - Samsung, SE - vybavených Nokia Symbianom! V ich prípade môžete vyskúšať Fring.

Pre Android odporúčame použiť Media5-fone a nebo csipsimple

Podporujete linuxových SIP klientov?

Nie. Ale napríklad nami odporúčaný klient ZoIPer je možné stiahnuť aj pre Linux. Funkčnosť bola testovaná pre Ubuntu Lucid Lynx 10.04 a balíček ZoIPer for Karmic Alsa (1.0 32bits)

Pre Ubuntu 11.04 a vyšší odporúčame využiť klienta Ekiga a nebo Twinkle, nájdete ho v softwarovom centre. Náhľady nastavenia pridáme neskôr.

A čo Mac a iPhone?

I Tu je k dispozícii SIP Klient Zoiper. Link pre Mac a pre iPhone hľadejte na appstore.

Je možné presmerovať telefónne hovory na mobil?

Áno. Prihláste sa do konta správy VoIPu

Nastavenie > Presmerovanie hovorov
.

Je možné nastaviť nepodmienené a podmienené presmerovanie. Podmienené znamená, že je možné nastaviť na presmerovanie pri od registrovaní, alebo po uplynutí daného časového intervalu.

Máte záznamník?

Áno. Prihláste sa do konta správy VoIPu

Nastavenie > Presmerovania hovorov
.

Vyplňte e-mail na ktorý budete chcieť zasielať správy ak nebudete zastihnutý, zaznamenať je možné až 3 minútový hovor. Po zapnutí v konte Vám bude záznamník aktivovaný do 1 hodiny.

Nastavenie upozornenia na výške kreditu

Prihláste sa do konta správy VoIPu

Nastavenie > Upozornenie na výšku kreditu
.

Určite výšku kreditu, pri jeho poklese na túto čiastku si prajete zaslať upozornenie na zadaný e-mail.

Nastavenie rizikových destinací

Volanie na rizikové destinácie (viz zoznam) je v začiatočnom nastavení zakázané. Pokiaľ ich chcete povoliť, vstúpte do "Nastavení" > "Medzinárodné volania", vyberte cenník s rizikovými destináciami a kliknite na upraviť.

Kompletný cenník hovorov a cenník HW

Nájdete vždy vo vašom konte, v sekcii "Download"

Objednanie kreditu

Preveďte z konta, v sekcii "Kredit" > "Objednať kredit"

Zobrazenie v telefónnom zozname

V prípade, že máte záujem o zobrazenie v telefónnom zozname, prosím kontaktujte nás.

Medzinárodné volania - ochrana PINom

Od 4.2 2012 pre Vás ponúkame službu ochrana PINom pri medzinárodnom volaní.

Táto služba zvyšuje zabezpečenie, pri volaní do cudziny a exotických destinácií a zabraňuje neautorizovanému volaniu.

Pri vytočení zahraničného čísla, ste požiadaný o váš bezpečnostný pin. Po jeho zadaní dôjde k spojeniu.

PIN nájdete v správe Vášho konta Axfone

"Nastavenie" > "Medzinárodné volanie PIN"

PIN je možné zadarmo meniť, či zrušiť zadaním "0000" (bez uvodzovek). Zmena sa prejaví do 1 hodiny.

Podporujete skrytie čísla volajúceho?

NIE . Funkciu skrytie čísla volajúceho - CLIR - nepodporujeme.

(CLIP = zobrazenie čísla volajúceho, je štandardne zapnuté)

Ako zrušiť služby u Axfone?

Ak chcete službu vypovedať prosím zašlite nám e-mail so žiadosťou o ukončení prevádzkovania služby. Tento e-mail musí byť zaslaný z autorizovanej e-mailovej adresy. Výpoveď nie je možné podať telefonicky.

Výpovedná lehota je jednomesačná a začína plynúť prvý deň mesiaca nasledujúceho po doručení výpovede. Upozorňujeme, že presné naplánovanie ukončenia služby k vybranému dátumu nie je technicky možné. Služba bude ukončená do dvoch dní od okamihu spracovania žiadosti, doručene žiadosti sú spracovávané pred koncom mesiaca.

Ak vznikol na danom čísle dlh budete vyzvaní k jeho doplatenie. Pri zvyšnom kreditu pod 4 EUR nevzniká nárok na jeho vrátenie.

(Týka sa služieb VoIP volania a FoIP faxu)

Ako reklamovať pri nefunkčnosti služieb či zariadení?

Reklamáciu vyúčtovanie či funkčnosti služieb prosím zasielajte vždy mailom na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

V prípade, že máte podozrenie na nefunkčné zariadenie - skontrolovali ste nastavenie zariadenia podľa pomocníka a nastavenie miestnej siete s asistenciou našich technikov a máte zariadenie od nás, zašlite kompletné zariadenie k nám, pre prijatie na reklamáciu.

K zaslanie reklamácie balíkom odporúčame využiť služby DPD alebo PPL.

Pri zasielaní poštou nikdy nezasielajte zásielku ako listové ale len ako balík. Predídete tak možnému oneskoreniu pri doručení zásielky.

Reklamácia sa počíta od nasledujúceho dňa po prijatí zásielky od dopravcu do dňa jej odoslania z nášho strediska. Reklamácia tovaru zakúpeného spotrebiteľom sú vybavované najviac do 30 dní.

Adresa:

Axfone s.r.o.
Reklamácia - VoIP odd.
Přípotoční 10c 
100 00 Praha 10
Česká Republika

(!) Balíky zaslané na dobierku budú odmietnuté.

end faq